Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Inkörd med ägarna

Av Otto - 19 oktober 2012 21:18

Nu fick ägarna se en helt ny Otto! Matte fick gå med honom på en plats där många hundar passerar. Det gick riktigt bra! Han slappnade av helt efter en stund och brydde sig ite ens om hundarna.

Sen visade jag hur jag språrat med Otto och det gick bra! Otto tycker det äe skoj :)

Vi gick sen vidare och gick hem till dem. En av deras killkompisar som Otto tidigare skällt som en galning på ,kom och ringde på. Otto fick ligga på en plats och matte tog hand om det helt själv! Han moffade/skällde till lite, men efter några minuter låg Otto och sov :)
Killen kunde till och mes röra sig inne utan reaktion från Otto.

Ägarna och Otto kändes helt trygga när jag lämnade dem tidigare i veckan. Jag hoppas verkligen att allt gått bra sen dess. Jag ska snart hämta Otto och ta hand om honom efter att han kastrerats. Ägarna har svårt att vara hemma och ha koll på
Honom när såret läker, så Otto får ytterligare 2-3 veckor hos oss :))
Lillplutten <3

Kram Linn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Otto - 13 oktober 2012 22:59

... Att han kan vara runt hundar utan att reagera. Jag har haft två grupper idag med nya hundar. Han har inte gjort utfall någon gång! Vi har också mött flera hyndar på promenader vilka han inte reagerat på. Jag behöver inte bryta honom han klarar d...

Av Otto - 12 oktober 2012 22:07

Idag har otto varit med om mycket. Vi har åkt buss. Då reagerade han på hunden som kom in. Men kunde sen ligga still med henne ett par meter ifrån. Sen träffade vi en massa andra och spårade tillsammans och umgicks. Det gick så himla bra! De kom...

Av Otto - 10 oktober 2012 08:36

Rehabträningen av otto går verlligen bra! Det gör mig glad :) Idag väntar nya äventyr! Vi ska åka iväg till en annan stad och bo hos vänner. Det ska bli bra och nyttigt att fortsätta träningen där! Vi har tränat med katten! Det gick bra. Han fi...

Av Otto - 6 oktober 2012 15:48

Igår hade vi gäster. Vi har haft folk här tidigare men då har det varit barnens kompisar som mest lekt på deras rum eller föräldrar som hämtat dem. Vi har haft några som fikat en kort stund. Men igår blev det ett ordentligt test. Ett par kompisar med...

Av Otto - 3 oktober 2012 22:08

Idag har vi varit ute många timmar. Det var så skönt! Både promenader men också hemma på tomten. Otto satt fast i långlina och var jätte duktig! När hubdqr gick förbi tittade han på dem och sen på mig utan att börja stressa eller hässja. Han har ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards