Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

träningen ger resultat

Av Otto - 7 juli 2012 14:33

Otto gör så stora framsteg hela tiden.

Vi gick till parken igen dagen efter för att träna på att vara stilla runt andra hundar som också är stilla. De försvinner inte utan är kvar på samma avstånd. Det var ju lite jobbig för honom. Här ser vi att Otto inte är helt avslappnad. Han har gärna lite koll på den andra hunden.

 


När vi kom ner till parken var det flera andra hundar där. Ett par med en staffe hjälpte mig med träningen genom att agera störning. Otto fick först bara vara still ca 3m från deras hund. Det gick ok, men när deras hund närmade sig så blev det för mkt för Otto. Jag fick ta tagi honom och lugna honom, jag la ner honom och masserade honom. Vi höll på ett tag, deras hund fick minska och öka avståndet och tillslut kunde den hunden lukta på Otto. Vi fortsatte träna med de andra hundarna i parken och det var precis som att han pustade ut och tog istället kontakt med mig.


Hundarna vi mötte på vägen hem var han betydligt lugnare med än vanligt, han häsjade knappt :)


Dagen efter det gick vi ner till parken igen och nu behövde jag inte hjälpa honom att lugna sig. Vi strövade omkring bland de andra hundarna och det gick så himla bra :)


NU när det är så varmt och skönt ute så är vi mycket ute på tomten. Otto sitter då fast i långlina och han gillar det verkligen, ligger gärna i gräset :) När grannar kommer över så går det bra. Jag trodde det skulle vara problem och att han skulle skälla. Han har ju koll på dem som komemr med skäller inte nämnvärt, kanske några varningsskall men inte så jag måste gå in och avbryta honom. Det går också bra när barnen kommer :)


Så ligger läget och Otto börjar bli redo för att tränas in med husse och matte! Jag längtar efter att få visa upp deras "nya" hund.


Ha nu en fantastiskt helg!

Kram Linn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Otto - 19 oktober 2012 21:18

Nu fick ägarna se en helt ny Otto! Matte fick gå med honom på en plats där många hundar passerar. Det gick riktigt bra! Han slappnade av helt efter en stund och brydde sig ite ens om hundarna. Sen visade jag hur jag språrat med Otto och det gick ...

Av Otto - 13 oktober 2012 22:59

... Att han kan vara runt hundar utan att reagera. Jag har haft två grupper idag med nya hundar. Han har inte gjort utfall någon gång! Vi har också mött flera hyndar på promenader vilka han inte reagerat på. Jag behöver inte bryta honom han klarar d...

Av Otto - 12 oktober 2012 22:07

Idag har otto varit med om mycket. Vi har åkt buss. Då reagerade han på hunden som kom in. Men kunde sen ligga still med henne ett par meter ifrån. Sen träffade vi en massa andra och spårade tillsammans och umgicks. Det gick så himla bra! De kom...

Av Otto - 10 oktober 2012 08:36

Rehabträningen av otto går verlligen bra! Det gör mig glad :) Idag väntar nya äventyr! Vi ska åka iväg till en annan stad och bo hos vänner. Det ska bli bra och nyttigt att fortsätta träningen där! Vi har tränat med katten! Det gick bra. Han fi...

Av Otto - 6 oktober 2012 15:48

Igår hade vi gäster. Vi har haft folk här tidigare men då har det varit barnens kompisar som mest lekt på deras rum eller föräldrar som hämtat dem. Vi har haft några som fikat en kort stund. Men igår blev det ett ordentligt test. Ett par kompisar med...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards